Kursus Pegawai Exam Kolej Komuniti

Monday, April 13, 2009

Salam sejahtera...

Untuk perhatian Pegawai Exam dan semua Pegawai Bahagian Peperiksaan dan Penilaian SPKK sempena mesyuarat yang berlangsung di Hotel De Palma, Shah Alam..

Soklan pertama ? Adakah tuan/puan sudah mempunyai akaun di Yahoo Group ExamCC)..jika belum..sila daftarkan diri dengan tekan button dibawah ini



Click to join ExamCC

Click to join ExamCC



sebelum membaca maklumat seterusnya....kalau sudah ada account ExamCC..(sila klik

(bacaan tuan/puan seterusnya adalah sama seperti yang telah dihantar menerusi email ke Yahoo Group ExamCC)


ada 3 bahagian dalam post ini A, B dan C


A. Pengesahan dan pembetulan Lulusan

Pengenalan : Round pertama pengumpulan data lulusan pernah dijalankan pada 2 tahun lepas dan sudah dikemaskini dan upload dalam sistem iDBMS...tetapi setelah semakan dibuat pihak tuan puan memaklumkan tidak dapat menerima data tersebut.

Round 2, bilamana mesyuarat persediaan exam pusat di Port Dickson, proses pengambilan sekali lagi data lulusan telah dibuat..hasilnya kami dah compile, clean up data tersebut dan buat statistik dan telah di PDF kan..

Round 3, hasil daripada mesyuarat iDBMS dengan Tuan Pengarah Peperiksaan Dan Penilaian SPKK pada Mac 2009, tuan pengarah telah meminta kami dan bersama Pegawai Exam menyelesaikan dan tutup kes ini dengan menjalankan proses pengesahan dan pembetulan (proses terakhir) dengan pihak tuan/puan.

Jesteru dengan itu,

1. Mohon tuan/puan Pegawai Exam download PDF fail mengikut kolej tuan puan diSINI

2. Buat cetakan PDF fail tersebut (mengikut kohort)..kena install PDF reader..kalau takder leh request by email..

3. Mohon cop utk pengesahan kalau semua data betul dan tepat.

4. Kalau ada pembetulan hantar kepada kami mengikut format yang diperlukan..fail templete data lulusan leh dunlud di SINI.

5. Surat rasmi akan dikeluarkan oleh pihak SPKK nanti. kami dimaklumkan oleh Kak Mega tempoh selama 1 bulan daripada tarikh selepas kursus ini untuk membuat pembetulan.



B. Contact List bahagian Peperiksaan dan Penilaian, Kolej Komuniti

Pengenalan : Untuk memudahkan setiap pegawai exam dan pihak SPKK mendapatkan senarai perhubungan dengan mudah dan cepat serta pantas dan tuntas dalam menyelaraskan proses kerja Exam Kolej Komuniti dan selain itu memastikan setiap JK Exam menggunakan sepenuhnya Yahoo Group Exam.

Telah dibincangkan secara bersama dengan Kak Mega, dan target dapat kumpulkan data ini semua sebelum Kursus Kepimpinan di Hotel Del Palma Shah Alam berakhir..

Mohon kerjasama semua Pegawai Exam dan Pegawai SPKK melengkapkan contact list di SINI


C. Senarai semak proses iDBMS-Exam

Pengenalan : Semakan proses susulan iDBMS-Exam, boleh lihat di SINI


Sekian, terima kasih


Team.iDBMS
130409@11.22am

javascript:void(0)

Lihat juga tajuk2 yang berkaitan



0 comments:

Post a Comment

:: Takwim Proses Kerja

:: Post Terkini

:: Penafian

Pihak kami tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam laman ini.

:: Aktiviti Team.iDBMS

  © Blogger template Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP